Našli jste výhodnější tarif s levnějším voláním nebo větším objemem dat? Nebo jste si oblíbili neomezeně volat? Ať už je nový balíček služeb jakýkoliv znamená to pro vás změnu operátora a malou administrativní zátěž. Aby vám zůstalo stejné telefonní číslo musíte znát ČVOP kód. Jak postupovat při změně operátora a jak přenést číslo?

Co je ČVOP kód

ČVOP kód je zkratkou slov Číslo oprávnění pro přenos. Jedná se o autorizační kód se čtrnácti číslicemi. Číslo není jen generovaným heslem, ukrývá v sobě řadu informací.

První tři číslice jsou kódem vašeho současného operátora. Důležité číslice jsou uvedeny na pozici čtyři až sedm.

Pod nimi se skrývá datum, kdy nejdříve můžete telefonní číslo přenést k novému operátorovi.

Jsou uvedeny ve formátu měsíc a den. Například číslice 1115 by označovaly datum 15. listopadu.

Jakmile budete končit smlouvu u současného poskytovatele, podáte výpověď a uhradíte všechny závazky, získáte SMS zprávu s tímto kódem. Také jej můžete získat na prodejnách nebo na zákaznické lince.

Přenést číslo můžete i s předplacenou kartou. O ČVOP kód si zažádáte prostřednictvím SMS zprávy.

Co je PAC kód

ČVOP kód vám poskytne současný operátor. Oproti tomu získáte i PAC kód. Ten vám dá budoucí operátor.

PAC kód je kód s jedenácti čísly. Týká se přenosu vašeho telefonního číslo a skrývá informaci, kam a kdy se číslo přenáší. Budoucí poskytovatel vám jej zašle SMS zprávou nebo e-mailem. PAC kód sdělujete stávajícímu poskytovateli do 7 dnů.

Výpověď u mobilního operátora

Jak opustit mobilního operátora? Kdo nemá předplacenou kartu, musí podat výpověď u operátora. Výpověď smlouvy u operátora podáváte písemně a nejlépe v termínu, kdy vám končí sjednaná smlouva. V opačném případě vám může operátor naúčtovat penále. U smlouvy na dobu určitou i neurčitou běží výpovědní lhůta v délce 30 dní.

Přenos čísla k novému operátorovi

Většina zákazníků si chce ponechat stávající telefonní číslo. Proto je třeba podat výpověď s žádostí o přenesení telefonního čísla a získat ČVOP kód operátora. Přenos čísla trvá nejdéle 10 dní, ale většinou je kratší (4 dny, nově to budou dokonce 2 dny).

Jak převést telefonní číslo u jednotlivých operátorů

Každý operátor má jiný předepsaný postup, jak převést telefonní číslo. Někde je třeba osobní návštěva pobočky, jindy telefonní hovor se zákaznickým centrem. Někteří operátoři mají k dispozici žádost na svých internetových stránkách.

Jakmile vám současný operátor vygeneruje ČVOP kód, sdělíte jej novému operátorovi. Obvykle trvá přenos telefonního čísla 4 pracovní dny. Zpočátku budete stále používat původní SIM kartu. Čtvrtý den po půlnoci už bude telefon nedostupný. To by mělo trvat maximálně do šesté hodiny ráno. V ranních hodinách už bude nový telefon aktivní pod stejným telefonním číslem.

Čtvrtý den je vhodné mít při ruce 2 telefonní přístroje, abyste nemuseli stále kontrolovat dostupnost konkrétního přístroje.

Návod, jak přenést číslo a získat ČVOP kód

Podívejte se na jednotlivé strušné návody a postupy krok za krokem, jak přenést číslo mobilního operátora a získat ČVOP kód od:

  • T-Mobile
  • Vodafone
  • O2
  • Kaktus
  • BLESK Mobil
  • OSKARTA
  • Tesco Mobile
  • Sazka Mobile

T-Mobile

U T-Mobile je nejjednodušší zajít na pobočku. U předplacené karty získáte ČVOP kód i na infolince. U tarifu musíte zajít na pobočku nebo zaslat výpověď s žádostí o přenesení telefonního čísla doporučenou poštou.

Vodafone

V jakékoliv prodejně Vodafone můžete o ČVOP požádat. S předplacenou kartou můžete zavolat i na infolinku nebo odeslat bezplatnou SMS zprávu ve tvaru PRENOS ANO na číslo 7700. S paušálním tarifem můžete kromě osobní návštěvy využít i zaslání výpovědi s žádostí o přenesení telefonního čísla doporučenou poštou.

O2

O2 nerozlišuje, zda se jedná o předplacenou kartu nebo o tarif. O ČVOP kód můžete požádat na infolince nebo v prodejnách O2.

Kaktus

Kaktus umožňuje vygenerovat si ČVOP kód na stránkách samoobsluhy mujkaktus.cz. Po přihlášení naleznete v sekci profil nabídku: Získat ČVOP.

BLESKmobil

BLESKmobil požaduje odeslání SMS zprávy. Ta musí být ve tvaru CVOP a PUK, tedy například CVOP 1212121212. SMS se odesílá na 999 340.

OSKARTA

I OSKARTA umožňuje získat ČVOP kód prostřednictvím SMS. Je třeba uvést heslo do samoobsluhy a zaslat SMS na číslo 7700. Zasíláte SMS ve tvaru PRENOS ANO ****** (heslo).

TESCO mobile

Tesco mobile vyžaduje SMS ve tvaru CVOP PUK. Odesílá se na číslo 999 346.

SAZKA mobile

Sazka mobile sdělí ČVOP přes zákaznickou linku. Volejte na *11 nebo na 800 77 11 11.

Zamítnutí přenosu

ČVOP kód platí 60 dní, pokud v této době telefonní číslo nepřevedete, platí stále původní smlouva.

Častějším případem pro zamítnutí přenosu jsou však nevyrovnané závazky u prvního operátora.

U předplacené karty má zákazník potřebu využít kompletně celý zbývající kredit až do nuly. Bohužel se ne vždy na nule zastaví a vznikne záporný kredit, záporný zůstatek. S minusem není možné telefonní číslo převést.

SROVNAT CENY MOBILNÍCH TARIFŮ

Podrobný návod, jak přenést telefonní číslo ukazuje, že změna operátora vyžaduje jen pár minut času navíc. Ušetří vám ale i tisíce korun. Podobně, jako v případě změny dodavatele elektřiny nebo plynu.